آیا قیمت دامنه به نامی که انتخاب می کنیم بستگی دارد ؟

چرا بعضی از دامنه ها فوق العاده گران اند ؟

قیمت دامنه به موارد مختلفی بستگی دارد که در این جا مهم ترین آن ها را ذکر می کنیم .

1 - پسوند

قیمت دامنه ها بر اساس نوع پسوندی که انتخاب می شود متفاوت است . در واقع پسوند های متفاوت قیمت های مختلفی دارند .

2 – دامنه های دسته دوم 

بعضی از افراد دامنه های خود را نیز به قیمت پایین تر یا بالاتر از قیمت خریداری شده می فروشند زیرا دیگر استفاده ای از آن نمی کنند . در این صورت اگر از چنین افرادی دامنه خریداری کردید باید بدانید که قیمت و شرایط آن توسط صاحب فعلی تعیین می شود نه شرکتی که ثبت دامنه را انجام داده است و معمولا این گونه دامنه ها گران تر از دامنه های شرکتی هستند .

3 – تعداد پسوند های انتخاب شده

توجه داشته باشید که اگر دامنه ای را با تمام یا اکثر پسوند های معروف خریداری کنید مانند .com ،  .org ، .net. و .ir باید بدانید که برای هرکدام از دامنه ها هزینه ی متفاوتی باید پرداخت شود. این یک عمل استاندارد است که بیشتر توسط مدیران وبسایت انجام می شود و با این کار حتی اگر کاربران نام و پسوند را اشتباه تایپ کنند باز هم به سایت شما می رسند و وارد سایت های رقیبان و سایت های مشابه نمی شوند و این از نظر بهبود کسب و کار بهتر است . مثل radib.com و یا radib.ir  

4 – ویژگی های اضافه شده

اگر ویژگی هایی مثل حریم خصوصی دامنه و میزبانی سایت را به دامنه موردنظرتان اضافه کنید مبلغی بیشتر باید پرداخت کنید .

ویژگی حریم خصوصی بیشتر برای سایت های شخصی استفاده می شود که فرد نمی خواهد نام و آدرس و شماره تلفنش در معرض عموم قرار بگیرد .بنابراین اضافه کردن هرنوع ویژگی به دامنه باعث بالا رفتن مبلغ خرید می شود .

5 – تعداد سال های پیش خرید شده

معمولا دامنه را به طور سالیانه انتخابو خریداری می کنند اما می توان برای چندین سال پی درپی آن را خریداری کرد و مبلغ آن را پیش پرداخت کرد که در این صورت تخفیف خاصی درهنگام فروش به شما داده می شود بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا دامنه را برای چند سال متمادی پیش خرید کنند زیرا اگر فراموش کنند که در سال های آینده دامنه خود را تمدید کنند آن را از دست می دهند .


ثبت دامنه در یک چشم بهم زدن با بیش از ۴۰۳ پسوند مختلف:
https://radib.com/domains

ترجمه از:

https://www.thesitewizard.com/domain/domain-name-prices.shtml

 

آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟ 6 کاربر این را مفید یافتند (10 نظرات)