برای ساخت یک دیتابیس جدید در هاست های cPanel رادیب، طبق مراحل زیر عمل کنید. 

ابتدا وارد پنل هاست خود شوید نام کاربری و رمز خود را وارد کنید تا پنل هاست برای شما باز شود. 

از لیست امکاناتی که در اختیار شما قرار گرفته، اسکرول کنید و بخش Databases را پیدا کنید و طبق تصویر زیر روی گزینه Manage MY Databases کلیک کنید. 

ساخت دیتابیس در سیپنل

در صفحه جدیدی که باز می شود، در کادر نشان داده شده تر تصویر زیر، نام مورد نظر خود را برای دیتابیس وارد کنید و گزینه Create Database را بزنید تا دیتابیس شما ایجاد شود

نحوه ایجاد یک دیتابیس در سیپنل

 

برای خرید ارزان ترین هاست cPanel اما با کیفیت ترین هاست در ایران، کلیک کنید. رم 4 گیگ اختصاصی، کلاد لینوکس + لایت اسپید.

حالا باید برای دیتابیس خود یک User ایجاد کنید.  یوزر و پسورد به شما کمک می کند تا هر شخصی نتواند به اطلاعات دیتابیس شما دسترسی پیدا کند پس بسیار مهم است که یک رمز امن و قوی برای User انتخاب کنید. 

ساخت یوزر در دیتابیس برای cPanel سیپنل

طبق تصویر بالا، یک نام برای User انتخاب کنید، حتما باید انگلیسی باشد. سپس یک پسورد امن که شامل حرف بزرگ، حرف کوچک ، عدد و کاراکتر باشد تا رمز شما قابل حدس زدن نباشد. 

اما کار اینجا به پایان نمی رسد، شما لازم است یوزری که ایجاد کرده اید را به دیتابیسی که در ابتدا ساخته اید متصل کنید. تا این دو بتوانند با هم ارتباط بگیرند. برای این کار در همان صفحه Manage My Databases اسکرول کنید و در پایین صفحه بخش Add User To Database را مشاهده خواهید کرد. از لیست یوزر و دیتابیس، مواردی که قصد دارید به هم متصل کنید را مانند تصویر زیر انتخاب نمایید. 

اتصال یک یوزر به دیتابیس در cPanel

همان طور که در صفحه بالا مشاهده می کنید، گزینه ADD را بزنید و صفحه بعدی برای شما باز خواهد شد. 

مجوزهای دیتابیس در cPanel

طبق تصویر بالا، مجوزهایی که قصد دارید به این کاربر بدهید اینجا تیک بزنید. اینکار نشان می دهد که User اجازه چه کارهایی روی دیتابیس شما دارد. اصولا همه موارد تیک زده شود بهتر است. 

ممنون که با این آموزش سیپنل cPanel با گروه رادیب همراه بودید. در صورتی که هر سوالی در این زمینه برای شما ایجاد شد، بخش پشتیبانی رادیب به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به شماست. 

آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟ 31 کاربر این را مفید یافتند (31 نظرات)